• CEO Wouter Hijzen en directeur Madeline van der Rhee

    Peter Lodder

29-jarige Madeline van der Rhee nieuwe directeur De Haan Verhuizingen in Alblasserdam. 

02-03-2018, 14:01 | Lezersnieuws | Eveline

Sinds 1 februari 2018 heeft het internationale verhuisbedrijf De Haan niet één maar twee directeuren. De uit Alblasserdam afkomstige Madeline van der Rhee (1988) is sinds kort het nieuwste lid van de bedrijfsleiding. In haar functie als directielid zal Madeline van der Rhee zich voornamelijk bezighouden met de verder ontwikkeling van de business unit Projectverhuizingen.

Een kind van De Haan Het ‘Hanenbloed’ stroomt bij Madeline door de aders. In 2007 is zij als stagiaire begonnen op de verkoopafdeling van het internationale verhuisbedrijf. Daarna bleef ze betrokken bij het bedrijf door het uitvoeren van marketing- en communicatieprojecten. Ze besloot dat ze meer van de wereld wilde zien en heeft voor BAM International een research gedaan in  Uganda, Tanzania en Kenia. In 2011 rondde ze de master Economics and Business af aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en in dezelfde periode kwam ze terug op het vertrouwde nest in Alblasserdam. Ze combineerde een functie op de sales en customer service afdeling, voordat ze zich in 2013 heeft toegelegd op business development. Op die afdeling heeft ze er voor gezorgd dat - in 2014 -  de nieuwe loods van De Haan door Ireen Wüst werd geopend. Ze besloot internationale relocation opleidingen in Chicago en Dubai te volgen, om mee te kunnen in de top van de verhuiswereld. Om klanten beter te begrijpen ontwikkelde ze zich als ‘global mobility specialist’ en volbracht ze de opleiding ‘essentials in moving’. Nu kon ze zich, net als de HR-manager van internationale bedrijven, inleven in het verplaatsen van expats en impats.  

Zin in uitdaging Madeline kijkt uit naar het invullen van de directeursfunctie. In mei 2018 start ze met de tweejarige opleiding Executive Master Business Administration aan Nyenrode Business Universiteit. ,,Het mooiste aan De Haan is dat het hier draait om mensen. Om de mensen uit de omgeving, die werkzaam zijn voor dit bedrijf. Ik vind het belangrijk dat De Haan werkgelegenheid biedt voor deze streek. Het draait natuurlijk ook om de klanten. Steeds vaker zie ik dat zij kiezen voor kwaliteit. Dat biedt De Haan, omdat het beschikt over een grote groep vaste verhuizers. Zij maken het verschil. En ik geloof dat wij van de De Haan, ondanks de toenemende digitalisering, met onze mensen het verschil kunnen maken in deze tijd van globalisering. Wij kunnen iets wat robots niet kunnen en dat is contact maken.’’