• Lief! Lifestyle

Lief! lifestyle maakt doorstart

SLIEDRECHT Lief! lifestyle, dat begin mei failliet werd verklaard, heeft vrijdag een doorstart kunnen maken. De curator Jeroen Princen heeft het bedrijf verkocht aan het Duitse kindermodebedrijf Kids Fashion Group (KFG), dat onderdeel is van de Kanz Financial Holding (KFH). KFH is één van de meest invloedrijke kindermodebedrijven in Europa met diverse toonaangevende merken in hun portfolio zoals; Kanz, Bellybutton, Marc O'Polo, Miss Sixty, Papermoon, Energie, Pampolina en Ticket to Heaven.

De Kids Fashion Group (KFG) gaat met directe ingang de kledingcollecties van lief! lifestyle in licentie produceren en distribueren. Komende zomer zal de nieuwe lief! Spring/Summer 2016 collectie gelanceerd worden door KFG op verschillende beurzen in onder andere Florence, Parijs, Keulen en Moskou. KFG gaat de meeste operationele takken van sport van lief! lifestyle overnemen, zoals retail, wholesale, online en logistics. Vanuit Nederland zal lief! lifestyle, in afgeslankte vorm, verantwoordelijk blijven voor de licensing, branding en het design van de meer dan 30 reeds bestaande productgroepen. Naar verwachting zullen de lief! conceptstore in Sliedrecht en de webshop voorlopig geopend blijven, maar het is momenteel nog twijfelachtig of de overige drie kleinere stadswinkels en de lief! outlet in Bataviastad ook geopend blijven. De komende weken zal KFG de strategie voor lief! verder uiteen gaan zetten, maar zeker is dat de Sliedrechtse oprichters John van den Herik en Yvonne Woudstra bij lief! betrokken zullen blijven.

,,De afgelopen jaren waren wij al op zoek naar een financiële en strategische partner om lief! lifestyle de volgende fase in te helpen", vertelt Van den Herik. ,,Al vóór de surseance van betaling waren wij in gesprek met KFG. Helaas hebben we een faillissement toch niet kunnen vermijden, maar we zijn er zeker van dat we de toekomst nu juist sterker tegemoet gaan. De KFG is de perfecte partner om ons merk internationaal op de kaart te zetten. Zij zullen, zoals wij dit tien jaar geleden in Nederland hebben gedaan, internationaal de kick-off geven voor het merk met de lief! kledingcollecties en wij kunnen met het door ons opgezette licentiemodel hier naar verwachting een succesvol vervolg aan geven."

Özgür Bender (CEO KFH) noemt de overname van lief! lifestyle ,,een perfecte entree in de markt van de Benelux". ,,Maar daarnaast zien wij vooral de toegevoegde waarde in de kans om de sterke combinatie van fashion en lifestyle, dat in de loop der jaren door lief! is opgebouwd, internationaal in ons distributienetwerk te gaan vermarkten."

Het merk lief! lifestyle is ontstaan uit de droom van lief! oprichtster Yvonne Woudstra om samen met haar echtgenoot John van den Herik iets 'kleins' en 'eigens' te beginnen. In mei 2005 openden zij het eerste winkeltje onder de naam 'lief!', met een collectie babykleding in vrolijke kleuren. In de loop der jaren is lief! uitgegroeid tot een breed lifestyle merk waarin kleding en lifestyle met elkaar gecombineerd worden.